Vrijdag kondigde Belfius aan dat ze speciaal voor hun rijke klanten aparte kantoren zullen openen.
- 60 kantoren voor wie meer dan 0,5 miljoen euro bezit
- 10 kantoren voor wie meer dan 2,5 miljoen euro bezit.
Terwijl de dienstverlening voor de ‘gewone’ mensen afneemt:
- 1 op 3 kantoren sloot de laatste 5 jaar.
- 1 op 2 bankautomaten zullen sluiten de volgende jaren.
Terwijl banken grote winsten boeken:
- 1 miljard voor Belfius
- 1 miljard voor ING
- 2,6 miljard voor KBC
- 9,5 miljard voor BNP Paribas
- …
Stop dus maar met het verhaaltje dat de rijkenkantoren nodig zijn,
om de dienstverlening op peil te kunnen houden!
We vragen een kwaliteitsvolle dienstverlening.
Ook voor mensen die:
- niet rijk zijn
- geen internet of smartphone hebben
- geen afspraak kunnen maken
- cash betalen (bv. om meer controle te hebben over uitgaven)
- nood hebben aan ondersteuning van een medewerker
- nood hebben aan een persoon die ze kunnen vertrouwen, de ze kennen
- …
Banken die hierover graag in dialoog gaan, zijn erg welkom! We delen graag onze ervaringen.
Dat kan gratis. Je kan zonder afspraak binnen komen. Je kan ons ook contacteren als je liever een afspraak maakt.
Disclaimer:
- Excuses voor de stereotype afbeeldingen. Het moest snel gaan en we moeten het stellen met gratis afbeeldingen.
- Bespaar ons nuances tussen winst, nettowinst en ander vakjargon. Het is niet ons jargon en de boodschap is wellicht duidelijk.
download als pdf